Koolhydraatarm crackers

Ben je ook bezig met een koolhydraatarm dieet, zoals dat van Dr. Atkins? Of ben je niet aan het lijnen, maar wil je gewoon een lekker en gezond eetpatroon met weinig koolhydraten? Houd je ontbijt of tussendoortje dan ook koolhydraatarm met crackers! Crackers met minder koolhydraten zijn tegenwoordig verkrijgbaar in heerlijke smaken en zijn vaak heel verzadigend door bijvoorbeeld zemelen.

Waarom eet je koolhydraatarm met crackers?

Wil je koolhydraatarm eten, dan moet je gewoon brood en voeding met koolhydraatsuikers vermijden. Neem veel eiwitten op in je menu voor een verzadigd gevoel. In plaats van brood kun je ontbijtcrackers nemen. Kies dan crackers uit met minder koolhydraten. Online vind je ook veel recepten om zelf crackers te maken op basis van bijvoorbeeld amandelmeel. Ook kun je gebruik maken van zaden en pitten, zoals zonnebloem- of pompoenpitten, sesamzaad of lijnzaad.

Lekkere, koolhydraatarme ontbijtjes met crackers

Er zijn verschillende merken vezelrijke crackers op de markt die koolhydraatarm zijn. Neem een cracker die knapperig en een goede smaak en structuur heeft. Er is speciaal vezelrijk knäckebröd dat koolhydraatarm is. Je hebt ook crackers die lijken op de bekende matses, maar die minder koolhydraten dan normaal bevatten. Crackers met zonnebloempitten zorgen voor een aangename smaak. Beleg je cracker met vleeswaar, gerookte zalm, kaas of een gekookt ei. Heerlijk als ontbijt, lunch of smakelijk tussendoortje!